מעבר מפעילות משחקית לפעילות של למידה מוסדרת ומושכלת של הילד המתפתח שהגיע לבשלות.
פתאום סדר היום של הילד משתנה ובמהלך יום לימודים נדרשת ממנו למידה והקשבה ממושכת לדברי המורה, במצב של ישיבה מול שולחן ולמשך מספר שעות.
השוני של מסגרת הלימוד הוא משמעותי מאוד וכרוך במסוגלות של הילד להתרכז ולעמוד במשימות. זה נכון לומר שילד מגיע לבשלות למידה בסביבות גיל 5-7, אך מאחר ומדובר בתהליך שהוא בעיקרו פיזיולוגי ואישי, יש שוני מילד לילד ואין זה מעיד על רמת האינטליגנציה שלו.
במקום של גלית נעשית עבודה ממוקדת בחיזוק הבשלות השכלית ובפיתוח השפה לשפה ברורה, מובנת ותקינה. אנחנו משחקים במשחקי מילים (הפכים, דמיון, שוני) ולומדים מושגים והכל באווירה טובה ומחבקת.
כשהילד יחזור הביתה וירצה לשחק אתכם באחד המשחקים שלמד, שתפו אתו פעולה, עודדו אותו לדבר והקשיבו בסבלנות, המעבר לבית הספר הולך להיות קל משמעותית עבורו.
בשלות רגשית היא היכולת של הילד לזהות את רגשותיו הוא ואת רגשות האחר.
היכולת שלו לשלוט ברגשות ובייחוד היכולת להתגבר על רגשות כמו כעס, קושי ותסכול.
היכולת שלו להביע רגשות חיוביים, כגון; מוטיבציה ללמוד ולהצליח, מוטיבציה להיפגש עם חברים, סקרנות, בטחון עצמי ובנוסף, דימוי עצמי תקין ומציאותי.
במקום של גלית נעשית עבודה ממוקדת בפיתוח עצמאות, יצירה ועשיית דברים באופן עצמאי שאח"כ תיווכחו בזה קורה אצלכם בבית.
אנחנו מאמנות את הילד בפתרון בעיות, במקום לפתור אותן עבורו.
שאלה כמו: "מה אתה יכול לעשות במקרה הזה?" או "מה אתה מציע לעשות"?, אלו סוג השאלות שנשאלות הרבה.
ילד חסר בטחון, החושש להשתתף בפעילויות הגן, בוכה הרבה ומעדיף להיות הצופה מן הצד, כנראה שאינו בשל רגשית להתמודד עם עולם בית-הספר ודרישותיו. המקום של גלית הוא חממה מאפשרת ובקבוצה קטנה של ילדים בני גילו הוא יקבל א החיזוק והמעטפת לה הוא זקוק.
אנחנו לומדים לכבד את האחר, להמתין בתור, להבין מה זה להיות חלק מקבוצה ומה המטרות של הילד בתוכה.
במקום של גלית, הילד מקבל הזדמנויות ליצירת קשרים חברתיים ולמשחק עם בני גילו.
לפרטים נוספים על סדנאות הכנה לכיתה א הייחודיות שלנו, מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.