עם זאת, מעבר מסמל התחדשות והזדמנות להציג את עצמנו ולבחון את עצמנו מחדש, לשנות התנהגויות שהפריעו לנו בעבר, ולהדגיש דברים שאנחנו רוצים בהם.
המעבר מבית-הספר היסודי לחטיבת הביניים הוא פרידה של הילדים ממסגרת קבועה ואינטימית שהכירו החל מכיתה א', עם אותם הנהלים, אותם הילדים ומורים שהכירו כל אחד מהם באופן אישי. לעומת זאת, למסגרת החטיבה יש חוקים ברורים, היא בדרך-כלל בעלת אוריינטציה הישגית. המתבגרים אמורים להתמודד עם כמות רבה של חומר לימודי ברמה גבוהה וההתמודדות היא אחרת.
הם צריכים לסגל לעצמם הרגלי למידה שונים מאלה שהיו רגילים אליהם בבית-הספר היסודי,
לפתע, עולה צורך חדש ומשמעותי, של קשירת קשרים חברתיים עם תלמידים חדשים מבתי-ספר שונים. צורך נוסף הוא התמודדות עם מורים חדשים ורבים, וכן התמודדות על מקומם במסגרת חברתית חדשה.
הילדים שלנו נדרשים להתמודד עם פרידה מהמסגרת הקודמת ונדרשים לסגל לעצמם אסטרטגיית התמודדות והיטמעות בתוך מסגרת חדשה לגמרי.
ההכנה לקראת המעבר לחטיבה, מצריכה פיתוח של מיומנויות חברתיות, הם לוקחים חלק פעיל בפתרון סיטואציות מורכבות בסביבה חדשה ומאתגרת.
האופן שבו הילדים וגם אנחנו, מפרשים שינויים, הוא סובייקטיבי, אימוץ פרספקטיבה חדשה מגמיש את הפירוש החד-ממדי.
דיבור פנימי חיובי עשוי לסייע להם בהתמודדות הפנימית.
דוגמה למשפטים שאנחנו מרבות להשתמש בהם במקום של גלית:
הילדים כבר התנסו במעברים שונים בעבר (כמו מעבר מגן לבית הספר היסודי), ובכל זאת, המעבר הטבעי מילדות לבגרות ולצידו שינוי מהותי במעבר לחטיבת הביניים, הוא שינוי דרמטי שנצרב בתודעה.
מתוך היכרותם עם "כללי המשחק" בבית-הספר היסודי, מה יסייע לכם בהכרת "כללי
המשחק" בחטיבת הביניים?
על זה ועל עוד המון, יקבלו הילדים מענה במקום של גלית.
הסדנה לכיתות ו בשיטת גליץ זמל, היא סדנה משנת חיים, שהוכחה כמוצלחת בקרב מאות ילדים ובני נוער שהשתתפו בה.
המפגש עם קבוצת ילדים חדשה וזרה נותנת להם הזדמנות נהדרת להיערך נכון ולהגיע מוכנים לחטיבה.
אם אתם מרגישים שהילד חווה קושי רגשי, חברתי ומתכווץ מעצם המחשבה של יציאה מאזור הנוחות, אנחנו צריכים לדבר.