גלית זמל, היא מנטורית לילדים, מתבגרים, הורים וצוותי חינוך בשיטת יהלו"ם, אותה פיתחה, לאחר אלפי שעות נסיון בהנחיה פרטנית וקבוצתית עם קהלים אלו.
לצד פעילות בקליניקה, גלית מרצה ומנחה סדנאות פיתוח מיומנויות אישיות עבור קהלים של הורים, אנשי חינוך, ילדים ובני נוער כמו גם מפגשי אמהות במתכונת שולחן עגול ובאווירה אינטימית.
גלית משמשת כמנטורית ב-“תכנית 7” של פתחון לב אשר במסגרתה מלווה עשרות בני נוער בסיכון ומפתחת תוכנית לימוד NLP לבתי ספר יסודיים מטעם העמותה.
לתכניה של גלית נחשפו בשנים האחרונות מאות הורים, אנשי חינוך, ילדים ובני נוער אשר חוו תהליכים משמעותיים ומוכחים.
במסגרת התרומה לקהילה, אני שותפה בפרויקטים שונים:
במסגרת עמותת ניצוצות אני מרצה בפני בני נוער על גישת ה- NLP ויישומה על מנת להצליח ולהשיג את שאיפותיהם וחלומותיהם:
בכל שנה אני תורמת 10 סדנאות והרצאות לבתי ספר בנושאים שונים: שיתופי פעולה, פתרון קונפליקטים, תקשורת אפקטיבית, בניית חזון אישי וכו’, מתוך האמונה שניתן להנחיל ידע זה לכל גיל וככל שננחיל את הידע החשוב הזה בשלב מוקדם יותר, כולנו נרוויח מכך.
סדנת “גלי השפעה לבני נוער” ל-12 בני נוער נבחרים בכל שנה.
התגייסות לפרויקטים לאומיים לפי הצורך. כיום מעבירה באונליין בהתנדבות את “מועדון יהלו”ם בחופשת קורונה”. מיועד לילדים בכיתות ב-ה מכל הארץ.
ה-NLP פותח בשנות ה-70 של המאה הקודמת, ע”י פרופ’ ג’ון גרידנר וד”ר ריצ’ארד בנדלר, ועוסק בחקר החוויה אנושית.
ה- NLP הוא מעין ספר הוראות הפעלה למוח האנושי ולדרך היעילה לשימוש בו. ה- NLP מכיל טכניקות רבות מובנות אשר בעזרתן ניתן ליצור קשר עם הלא מודע ולהוביל לשינוי והצלחות ברמה העמוקה ביותר אצל המונחים.
באמצעות ה- NLP ניתן להשיג שיפורים ושינויים:
בתחום האישי: חיזוק הביטחון העצמי, שינוי הרגלים, טיפול בבעיות בריאות כולל אלרגיות, חרדה, פוביה, דיכאון ועוד.
בתחום הבינאישי: זוגיות, הורות, קריירה ועוד
בתחום העסקי: ניהול מו”מ אפקטיבי, ניהול עובדים, מנהיגות אישית ועוד.
ה- NLP מבוסס על ההנחה שכל התנהגות הינה בעלת מבנה מסוים, שונה מאדם לאדם, וניתן ללמידה עבור תהליך של שינוי. מכיוון שאנו קולטים מסרים וחוויות דרך מערכת פילטרים ייחודית לכל אדם – כל אחד חווה ומקודד חוויות בצורה שונה.
עוצמת ה-NLP נובעת מהשילוב בין שלושה תחומים:
הדרך שבה אנו מתקשרים עם הסביבה ועם עצמנו. הבנת התהליכים העצביים במוח, דרך שבה אנו קולטים את העולם באמצעות החושים שלנו (ראיה, שמיעה, ריח, תחושה..)
תהליכים הנוירולוגיים שנקלטים מהסביבה מקודדים ומאורגנים ע”י השפה – זהו בעצם קידוד החוויה. התחום הזה עוסק בזיהוי התבניות הלשוניות ומתוכן זיהוי תפיסת העולם של האדם. התבניות הלשוניות מתקבלות כתוצאה מתקשורת פנימית (דיבור פנימי) ותקשורת בינאישית (הדיבור שלנו). כמו כן, ישנה התייחסות להשפעת השפה על האדם.
ארגון תוצאות הפעילות המוחית והלשונית שהביאו לתוצאות הרצויות והלא רצויות לנו.
כלומר, תכנות מחדש של המערכת העצבית שלנו (המערכת שדרכה מעובדים כל המידע והחוויות שאנו קולטים בחושינו) באמצעות השפה, להשגת שינויים רצויים ואפקטיביים לנו. באמצעות תכנות זה ניתן לשנות התנהגויות לא מועילות וכן להגיע למיצוי הפוטנציאל האדיר הטמון בנו.
הטכניקות בשיטת ה-NLP מבוססות על חקר המצוינות של מטפלים, שהצליחו להביא את לקוחותיהם לתוצאות יוצאות דופן (לאחר ביצוע מודולינג על מטפלים אלו).כיום מבוצעים דיגומים גם על מצליחנים בתחומים שונים: ספורט, עסקים, מכירות, השפעה, מנהיגות וכו’) ולכן שיטה זו נקראת גם שיטת המצויינות.
תהליכי ה- NLP האישיים איתי כוללים אבחון והגדרה מדויקת של המצב המצוי מול הרצוי, עבודה עם הלא מודע באמצעות כלים עוצמתיים וטכניקות שאיתן ניתן להגיע לשורש האמתי של הבעיה (עבודת עומק), לפרום ולפתור את המכשולים שבדרך, עד להשגת המטרה.
במפגשים משולבים, לפי הצורך, גם טכניקות של התערבות אסטרטגית, על מנת להגיע לפריצת הדרך המיוחלת במקרים של תקיעות או רצון בשינוי משמעותי.
באימון אישי מבוסס NLP קיימת אינטגרציה בין שני התחומים. התהליך הינו תהליך מובנה המזכיר תהליך אימון אישי ובתוכו אני שוזרת לפי האבחנה והצורך טכניקות מתחום ה-NLP.