אנחנו כהורים, עסוקים בקריירה ובטרדות היום יום.
בתוך כל האירועים שפוקדים אותנו, אנו מנסים לייצר לילדים סביבה "שפויה" עד כמה שניתן.
הילדים שלנו שנמצאים בגנים, עברו את תקופת הקורונה ועכשיו, עת מלחמה עם כל חוסר השגרה, המתח והדאגות שלנו. ההשפעה של אירועי החיים האלו עליהם משמעותית.
השעות הארוכות מול מסכים פגעו ללא ספק בכישוריהם החברתיים ועכשיו הם נדרשים להשתמש בהם במעבר לכיתה א':
לדעת איך להכיר ילדים חדשים, לתפוס את מקומם, לדעת מתי לוותר, מתי להתעקש ולצד זה לשמור על ריכוז ולמידה של המקצועות השונים.
ילד מוצף רגשית פחות פנוי להצלחה בלימודים והמחיר גבוה מדיי כי
בכיתות הנמוכות מקבלים את הבסיס למקצועות הליבה בהם יעמיקו בשנים הבאות.
במעבר מגן חובה לבית הספר, הילדים לא מספיק בשלים לשתף אותנו במצוקות שלהם ואנחנו לא תמיד רואים או מרגישים את המצוקות וגם אם אנחנו רואים ומזהים שיש בעיה, לא בהכרח נדע לתת פתרון.
אנחנו מנסים לדובב אותם לדבר,
שואלים שאלות מכוונות אבל נתקלים בחומה ובתשובות של "כן" ו"לא".
פונים לגננת, למנהלת הצהרון וזה לא עוזר.
פונים לטיפול רגשי או פסיכולוגי והילד שותק ומסרב לשתף פעולה.
מנסים לייצר עבורו מפגשים חברתיים יזומים אך הוא לא מגלה עניין
מפגשים קצרים, ממוקדים, מלאי תוכן מותאמים לתהליך שהילדים עוברים בסדנה להמשך עבודה בבית
תכנים נוספים עולים כל העת לספריית הקורס.
הילדים פוגשים ילדים חדשים בני גילם, מדברים ונפתחים.
הם מציפים תחושות וחששות מהעתיד לבוא. השיח המשותף הוא על המסגרת האחרת. המחנכת, המורים, הדרישות, לוחות הזמנים, חוקי בית הספר ועל "האני" בתוך המסגרת.
בפרקטיקה אנחנו עובדים על בניית הערך העצמי, התמודדות עם כישלונות, היכולת להחמיא ולקבל מחמאות והיכולת להבין מהי הצלחה ולשחזר הצלחות גם בתחומים אחרים.
מה אני עושה כשקשה לי? איך אני מרגיע את עצמי?
מה אני עושה כשאני לא מבין?
במרכז של גלית שמים דגש מיוחד על נושא הכישורים והקשרים החברתיים באמצעות משחקים וסימולציות.
הילדים מקבלים תשובות לשאלות כדוגמת:
בתחילת ספטמבר מתקיים מפגש חגיגי בנושא: עלינו לכיתה א'.
במפגש נעסוק בהעלאת דילמות:
לאורך הסדנה יש לכם ההורים ערוץ טלפוני פתוח מולנו (לבחירתכם - בתשלום נוסף).
ילדים בוגרי הסדנה מוזמנים להשתתף בסדנאות הבאות כמדריכים (מאפשר העצמה נוספת עבורם והטמעה חוזרת של התכנים) - אופציונלי
השתתפות בקבוצת בוגרי סדנה איכותית, שנפגשת מספר פעמים בשנה להשתלמויות בכלים מתקדמים (עמידה מול קהל, פתרון קונפליקטים, עבודה על רגשות ועוד) - אופציונלי לילדים (בתשלום נוסף)
"הילד שלי נהנה להגיע , אני מתרגשת כשאני רואה את השיפור היומיומי שלו"
"פתאום מתקשרים אליו, מחפשים אותו, הוא למד לראות את הצד השני"
"גלית המדהימה רן לא מפסיק לדבר עלייך ורוצה להמשיך עוד שנה כמו שאמר
תודה רבה על הכל"
"הסדנה העצימה וחיבקה מאד את הילדה, היא מדברת יותר, משתפת. יש שיפור אדיר בבית"
"תודה לכן גלית ולימור המדהימות, אם רק הייתי יודעת שזה מה שיקרה לדניאל, הייתי פונה אליכן מזמן… חששתי מהמעבר לכיתה א', פחדתי שיבחר שוב באלימות ומהטלפונים שאקבל מהמורים. בתקשורת שהייתה לי עם המורה קיבלתי פידבקים מצוינים. הילד בוחר בדרכי שיח ולא באלימות.
הקסם נעשה! אין מאושרת ממני!"
"הילד רגוע יותר, מחייך ושמח, שמתי לב שהוא הפסיק למצמץ, הייתה לו מריבה עם חבר בשבוע שעבר, זו הייתה הפעם הראשונה שהוא הסתדר לבד בלי תיווך שלי"
" הילדה התמלאה באושר כבר במפגש הראשון, ובדרכנו חזרה הביתה שאלה מתי המפגש הבא? היא מזמינה ומוזמנת והבטחון העצמי שלה השתפר פלאים"
הסדנאות תתקיימנה בנס ציונה ובתל אביב
המפגשים של ילדים בכיתות בג יתקיימו בימי שלישי, 16:45 – 18:00,
(התכנסות ומשחקים חופשיים בחברה: 16:45 – 17:00).
בקבוצות של עד 8 ילדים
המפגשים של העולים לכיתות ד-ה יתקיימו בימי שלישי, 18:15-19:30,
(התכנסות ומשחקים חופשיים: 18:15-18:30).
בקבוצות של עד 8 ילדים
קבוצה 1: כיתות אב: 16:30 – 17:45, (התכנסות ומשחקים חופשיים בחברה 16:45 – 16:30).
קבוצה 2: כיתות בג: 18:00 – 19:15, (התכנסות ומשחקים חופשיים בחברה 18:15 – 18:00).
בקבוצות של עד 8 ילדים.
המפגשים של כיתות ד-ו יתקיימו בימי שני,
כיתות ד-ה: ימי שני, 16:30-17:45 (התכנסות ומשחקים חופשיים בחברה: 16:30-16:45)
כיתה ו (כולל הכנה למעבר לחטיבה): ימי שני, 18:00 – 19:15, (התכנסות ומשחקים חופשיים בחברה: 18:00 – 18:15).
בקבוצות של עד 8 ילדים.
המפגשים יתקיימו בכפוף להנחיות המעודכנות של משרד הבריאות