טיפים לניהול זמן מועיל ויעיל

thomas-bormans-JsTmUnHdVYQ-unsplash

אחת התלונות הנשמעות ביותר בקליניקה שלי הינה על מחסור חמור בזמן לביצוע המשימות, המחויבויות וגם ההנאות, המפגשים החברתיים וכו'. מכיוון שהזמן הינו משאב יקר וקבוע (יש לנו 24 שעות ביממה בלבד, ומתוכן X שעות שינה, אכילה, שתיה וכו'), אין לנו מנוס אלא לנהל אותו בצורה שתהיה נכונה ביותר לנו.

בקליניקה אני מייחדת לרוב מפגש שלם לנושא חשוב זה, מפגש שבסופו המתאמן/מונחה יוצא עם טבלת לו"ז שבועית. כשאנו מנהלים את הזמן בצורה נכונה, אנו מספיקים יותר מהדברים החשובים לנו והופכים למסופקים הרבה יותר.

להלן עובדות וטיפים שאספתי בנושא ניהול זמן, אנא עברו על כל אחד מהם בקפידה ו…לביצוע!

עובדות

  • על מנת לסגל לעצמנו הרגל חדש, אנו צריכים לחזור עליו 21 יום.
  • לפי עצת הרופאים, מומלץ לישון 7 שעות בלילה לפחות (לאדם בוגר).
  • תכנון: כשאין תכנון, מתבזבז עד פי 3 זמן (!!) בביצוע.
  • בתכנון זמן אופטימלי יש זמן לעצמי, לזוגיות, למשפחה, לעבודה/עסק, התפתחות אישית, בילויים/חברים ודברים נוספים שברצוננו לעשות.

המלצות

  • על מנת לנהל את הזמן שלנו, מומלץ לעבוד עם יומן תכנון אלקטרוני/רגיל:
    • ביומן נרשום במקום מיועד בתחילת היום/שבוע את כל מה שקבענו או שהזמינו אותנו: אירועים, בילויים, משימות, מטלות ,מחויבויות, פגישות וכו'.
    • באותו פרק זמן (שבוע/חודש), נרכז ביחד משימות בעלות אותו אופי (למשל: שיחות טלפון), או שנמצאות באותו איזור (למשל קניות בסופרמרקט ובקניון).
    • עיתוי: כשמתכננים מתי מבצעים את המשימות השונות, יש להתאים אותן לזמן ביום, למשל: השעות האפקטיביות ביותר שלי לכתיבה הן שעות הבוקר המוקדמות ולכן את משימות הכתיבה ארכז לבוקר.
    • ספורט: מומלץ לפחות 3 פעמים בשבוע, שעה וחצי כל פעם.
    • יש להקדיש 10% מהזמן לפיתוח אישי ומקצועי (לימודים, חשיבה קדימה).
    • מומלץ לבחור יום אחד בשבוע (שבת??) ולהקדישו להפסקה מלחץ היומיום: לישון, לקרוא, לצאת לבלות, סרטים, טלוויזיה ומה שאוהבים לעשות.
  • חשיבה חיובית: נאמר: "יש לי זמן" ולא "אין לי זמן"
  • תמיד נשאיר חורים בלוח הזמנים שלנו, לא נעמיס. ההעמסות מתישות מאוד ומתסכלות (כשלא מספיקים לעשות את כל מה שתכננו).
  •  החלטות שגרתיות נקבל במקום ולא נדחה.
  •  ניתן להפעיל אנשים אחרים (גם בתשלום) על מנת להוסיף לעצמנו עוד זמן
  • מיקוד: לא לערבב בין משימות, להתרכז במשימה אחת (עד כמה שניתן..) בכל פעם. המעבר בין משימות גוזל זמן (התארגנות פיסית ומנטלית).
  • תיעדוף: מתחילים בדחוף-חשוב, חשוב-לא דחוף . דוחים את הלא-חשוב לא-דחוף.
  • להתרחק ממוקדי לחץ (אנשים לחוצים/סביבות לחוצות)
  • לא לשכוח: לנשום (!!!)

לקבלת טבלת ניהול זמן שבועית ריקה לשימושכם, אנא שילחו אליי מייל ל: galit@galitzemel.co.il/

צריכים עזרה בניהול הזמן שלכם? ניתן לקבוע 1-2 פגישות ממוקדות איתי לנושא זה בלבד.

התקשרו: 050-5508220

בהצלחה והנאה,

גלית זמל

רוצה לדבר עם גלית?
אפשר להתקשר 050-5508220
או למלא הטופס ואחזור אליכם במהרה

אהבת? יכול לעזור למישהו? אפשר לשתף!

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב linkedin
לינקדאין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
אימייל
שיתוף ב telegram
טלגרם
שיתוף ב skype
סקייפ

עוד פוסטים בבלוג

איך שומרים על רוגע בשעה הכי לחוצה של היום??

"היה לנו בוקר מושלם וכולם יצאו מהבית רגועים ומחייכים"..

לרובינו זה נשמע כמו חלום רחוק ומתוק, מכיון שבדרך כלל, בשגרה, השעה הלחוצה ביותר של היום היא הבוקר.

בזמן קצוב ומוגבל צריך לעשות מספר בלתי מוגבל של משימות שלכם ושל הילדים:

להתלבש, להתארגן, להעיר את הילדים, לצחצח שיניים, אוכל, תיקים,

מערכת, פתרון בעיות שהתעוררו תוך כדי תנועה ועוד,

וכל זאת עד לדד ליין קשוח, כדי שלא יאחרו לבית הספר!!

לקריאת ההמשך »

כשהמתבגרים שלנו עוברים על החוקים…

בתקופה האחרונה אנחנו שומעים יותר ויותר על מקרים בהם בני נוער נמצאים בסיטואציה שבה הם מפעילים שיקול דעת לקוי רק לרגע קטן אחד. והרגע הקטן הזה, הופך למפץ גדול שמשפיע על מסלול חייהם.התגובות נעות בין תדהמה, הפתעה, אולי גם מבוכה וצער. הילדים האלה לרב הם בני טובים שסטו לרגע מדרך הישר וצריך לסלוח להם כי…

לקריאת ההמשך »

מעבירים אחריות!!

לפי החוק, ההורים מחויבים לדאוג לילדיהם עד גיל 18 חינוכית, לימודית ורפואית.לאחר מכן, הם עצמאים וגם אם נסכים לכך או לא, בגיל 18 הם הופכים לבוגרים בפני החוק וכל המוסדות פונים ישירות אליהם. אני זוכרת איך, כשבני הבכור הגיע לגיל 18, אני הופתעתי שאני כבר לא אשת קשר ולא יכולה אפילו לראות תוצאות של בדיקות דם…

לקריאת ההמשך »