טיפים לניהול זמן מועיל ויעיל

Endless Time Effectאחת התלונות הנשמעות ביותר בקליניקה שלי הינה על מחסור חמור בזמן לביצוע המשימות, המחויבויות וגם ההנאות, המפגשים החברתיים וכו’. מכיוון שהזמן הינו משאב יקר וקבוע (יש לנו 24 שעות ביממה בלבד, ומתוכן X שעות שינה, אכילה, שתיה וכו’), אין לנו מנוס אלא לנהל אותו בצורה שתהיה נכונה ביותר לנו.

בקליניקה אני מייחדת לרוב מפגש שלם לנושא חשוב זה, מפגש שבסופו המתאמן/מונחה יוצא עם טבלת לו”ז שבועית. כשאנו מנהלים את הזמן בצורה נכונה, אנו מספיקים יותר מהדברים החשובים לנו והופכים למסופקים הרבה יותר.

להלן עובדות וטיפים שאספתי בנושא ניהול זמן, אנא עברו על כל אחד מהם בקפידה ו…לביצוע!

עובדות

  • על מנת לסגל לעצמנו הרגל חדש, אנו צריכים לחזור עליו 21 יום.
  • לפי עצת הרופאים, מומלץ לישון 7 שעות בלילה לפחות (לאדם בוגר).
  • תכנון: כשאין תכנון, מתבזבז עד פי 3 זמן (!!) בביצוע.
  • בתכנון זמן אופטימלי יש זמן לעצמי, לזוגיות, למשפחה, לעבודה/עסק, התפתחות אישית, בילויים/חברים ודברים נוספים שברצוננו לעשות.

המלצות

  • על מנת לנהל את הזמן שלנו, מומלץ לעבוד עם יומן תכנון אלקטרוני/רגיל:
    • ביומן נרשום במקום מיועד בתחילת היום/שבוע את כל מה שקבענו או שהזמינו אותנו: אירועים, בילויים, משימות, מטלות ,מחויבויות, פגישות וכו’.
    • באותו פרק זמן (שבוע/חודש), נרכז ביחד משימות בעלות אותו אופי (למשל: שיחות טלפון), או שנמצאות באותו איזור (למשל קניות בסופרמרקט ובקניון).
    • עיתוי: כשמתכננים מתי מבצעים את המשימות השונות, יש להתאים אותן לזמן ביום, למשל: השעות האפקטיביות ביותר שלי לכתיבה הן שעות הבוקר המוקדמות ולכן את משימות הכתיבה ארכז לבוקר.
    • ספורט: מומלץ לפחות 3 פעמים בשבוע, שעה וחצי כל פעם.
    • יש להקדיש 10% מהזמן לפיתוח אישי ומקצועי (לימודים, חשיבה קדימה).
    • מומלץ לבחור יום אחד בשבוע (שבת??) ולהקדישו להפסקה מלחץ היומיום: לישון, לקרוא, לצאת לבלות, סרטים, טלוויזיה ומה שאוהבים לעשות.
  • חשיבה חיובית: נאמר: “יש לי זמן” ולא “אין לי זמן”
  • תמיד נשאיר חורים בלוח הזמנים שלנו, לא נעמיס. ההעמסות מתישות מאוד ומתסכלות (כשלא מספיקים לעשות את כל מה שתכננו).
  •  החלטות שגרתיות נקבל במקום ולא נדחה.
  •  ניתן להפעיל אנשים אחרים (גם בתשלום) על מנת להוסיף לעצמנו עוד זמן
  • מיקוד: לא לערבב בין משימות, להתרכז במשימה אחת (עד כמה שניתן..) בכל פעם. המעבר בין משימות גוזל זמן (התארגנות פיסית ומנטלית).
  • תיעדוף: מתחילים בדחוף-חשוב, חשוב-לא דחוף . דוחים את הלא-חשוב לא-דחוף.
  • להתרחק ממוקדי לחץ (אנשים לחוצים/סביבות לחוצות)
  • לא לשכוח: לנשום (!!!)

לקבלת טבלת ניהול זמן שבועית ריקה לשימושכם, אנא שילחו אליי מייל ל: galit@galitzemel.co.il/

צריכים עזרה בניהול הזמן שלכם? ניתן לקבוע 1-2 פגישות ממוקדות איתי לנושא זה בלבד.

התקשרו: 054-9808220

בהצלחה והנאה,

גלית זמל